Når supermarkedet

bliver en telefonboks

Mindst ét sted på nettet - men sikkert langt flere - kan man opleve kassemedarbejdere brokke sig over kunder.

De kronisk fornærmede, de uforskammede, de nedladende, de påståelige, de krampagtigt morsomme - i det hele taget de trælse.

Noget af det, som kassemedarbejdere (og såmænd også andre kunder) godt kan undvære, er de kunder, der formår at forvabndle det lokale supermarked til deres helt personlige telefonboks, selv ved udgangskasserne,

De forholdsvis få sekunder, som det tager at bugsere varer igennem, få priser på dem og tastet dem ind, det hele regnet sammen og opfatte/anerkende kassemedarbejderen som et rigtigt levende menneske, kan man godt lige lade mobilsnakken tie.

Noget helt andet er dem, der konsekvent taler meget højt til andre i mobilen, sikkert fordi de - med lyttepropper i ørerne - ikke kan fornemme lydstyrken på deres egen stemme.

Den slags kan man meget hurtigt vænne sig fra. Alle andre end, der gør det, kan i hvert fald.